Dziś w programie (;-)) parking samochodowy z filcu. Dla dzieci, które lubią parkować samochodzikami np. na stole, jak mój starszy Synek (2,5 l.). Zrobienie go zajęło mi chyba 10 min.



Krótka lista potrzebnych przedmiotów:
  • prostokątny kawałek filcu o grubości 4 mm (został mi po zrobieniu pudła na zabawki klik), wymiary ok. 35x40, ale możecie oczywiście użyć filcu o mniejszej grubości i innych wymiarach;
  • miękki filc (biały) - wystarczył pasek ok. 3 x 40
  • klej do filcu

Czym kleić filc?

W temacie kleju do filcu: przetestowałam na filcu różne kleje: od kleju Magic, przez kleje Dragon (do plastiku i uniwersalny) aż po Kropelkę. Po pierwsze, można było bez trudu odkleić elementy niezależnie od tego, ile czasu schły i ile kleju na nie naniosłam; po drugie -  kleje nie zastygały na "elastyczno", wykruszały się albo tak wsiąkały w filc, że go utwardzały, ale nie kleiły stykanych ze sobą kawałków filcu. W końcu po przekopaniu sieci trafiłam na wzmiankę o kleju Gutermann Creativ HT2, którego zasadnicze zastosowanie to klejenie tkanin, naszywek, skóry, PCV itp. Zapach nie jest na szczęście jakiś bardzo drażniący. Ten klej jako klej do filcu sprawdza się wyśmienicie. Na pewno przetestuję go jeszcze na tkaninach.

Porządny kej do filcu

Jak zrobić parking dla samochodzików:

Na prostokąt z filcu nakleiłam paski z miękkiego, cienkiego białego filcu. Paski te oddzielały kolejne miejsca parkingowe. Wycięłam również dwie strzałki nakazujące kierunek jazdy. Możecie jeszcze wyciąć pasy dla pieszych czy znak drogowy "Parking" - co tylko chcecie. Najpierw po wyciśnięciu kleju na paski filcu przykładałam je lekko do dużego prostokąta z filcu i tak po minucie-dwóch jedynie dociskałam. Nie przeprasowywałam pasków żelazkiem dla utrwalenia. Trzymają się świetnie.
Parking po 10 minutach był gotowy i testowany przez różne pojazdy :-) 


"Płat" filcu czekający na naklejenie stanowisk

Przymiarki pasków

Paski ułożone, czekające na podklejenie klejem

Jeszcze raz efekt końcowy


I voila. Mało pracy, matka się nie zmęczyła a jeszcze sprawiła dziecku radość. synek od razu ruszył parkować ;-)


2 komentarze:

  1. Wow! Super! Naszej kolekcji też przydałoby się jakieś godne miejsce do parkowania...
    Gdzie kupiłaś ten klej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Klej kupiłam na Allegro (19,90 zł za 30 ml). Trzeba patrzeć na gramaturę, bo o mały włos za prawie taka samą cenę kupiłabym tyko połowę tego opakowania ;-))

      Usuń