Filcowe kosze, pojemniki czy pudła to - jak się okazuje - całkiem praktyczna rzecz a do tego błyskawicznie się ją szyje. Filc może nie jest najmilszym w dotyku materiałem, ale za to się nie strzępi, nie wymaga praktycznie żadnego wykańczania, wybacza pośpiech i powstałe w jego wyniku niedociągnięcia. Do tego jest trwały. 




U nas filcowe pudło na zabawki powstało w odpowiedzi na walające się wszędzie tam, gdzie nie trzeba zabawki ;-) Zamówiłam zatem filc cięty z metra i w jeden wieczór uszyłam kosz na zabawki. 

MATERIAŁY:

  • filc gruby (techniczny) z metra lub na arkusze, u mnie 150 cm filcu o szerokości 160 cm, grubość 5 mm
  • filc cienki samoprzylepny do zrobienia napisu/aplikacji - ja użyłam arkusza 30x20 cm i jeszcze zostało
  • maszyna ze stopką z centralnym prowadnikiem

WYKRÓJ:


Nie jest potrzebny. Wystarczy rozrysować na kartce wymiary, kupić odpowiednią ilość filcu i wyciąć. Mi przy wykrajaniu formy przydała się mata samozabliźniająca o wymiarach podobnych do boków pudła. A pudło jest całkiem duże. Uznałam, że małe nie zaspokoi naszych potrzeb.
Wymiary mojego pudła w cm, na zielono zaznaczone miejsca, których NIE zszywamy



Wykrojony filc ma kształt krzyża

SZYCIE:


Tu również banalnie. 
Zaczęłam od wycięcia w dwóch bokach prostokątnych uchwytów. Potem wykroiłam z samoprzylepnego filcu napis "TOYS" i nakleiłam litery na dłuższy bok. 



Zszyłam maszynowo sąsiednie boki zostawiając przy spodzie ok 1 cm nie zszyte - dzięki temu będzie łatwiej pudło złożyć. Przy szyciu pomogłam sobie klipsami biurowymi, które dobrze spinały filc zapobiegając przesuwaniu. Użyłam grubej igły i zwykłej nici (poluzowałam jej naprężenie). 

Wielgaśne gotowe filcowe pudełko na zabawki



Kosz na zabawki z filcu

 Gotowe:)



Brak komentarzy: