Poduszka-fasolka, poduszka-rogal, poduszka do karmienia w kształcie litery C - ponoć niezastąpiona i do spania dla kobiet w ciąży i potem do karmienia, ponieważ świetnie sprawdza się przy podtrzymywaniu dziecka. Ja wciąż czekam na swojego spóźnionego Malucha, więc w kwestii funkcjonalności się nie wypowiem, ale przedstawię Wam krok po kroku, jak błyskawicznie uszyć poduszkę do karmienia, zapraszam:)




Wykrój na poduszkę do karmienia - moim zdaniem wykrój jest zupełnie niepotrzebny, ponieważ bez problemu wyrysujemy pojadany kształt od ręki! Przeciętne wymiary takiej poduszki to ok. 60 x 50 cm. Rysujemy zatem na tkaninie albo papierze prostokąt o takich wymiarach. 50 cm to będzie nasza długość "ramion" poduszki-fasolki. Pozostaje zaokrąglić rogi i ramiona. 

"Szerokość" mojego rogala to ok. 22 cm. Jeśli mamy większy brzuszek, to musimy odpowiednio poszerzyć wcięcie w rogalu, ja sobie z czasem poszerzyłam, bo było za wąskie:)

Jak uszyć poduszkę do karmienia: przygotowujemy dwa kawałki tkaniny (bawełna, polarek, minky, co tylko Wam odpowiada) o wymiarach 60x50 oraz zamek błyskawiczny kryty ok. 25-30 cm. Ja wyrysowałam wykrój na jednej z tkanin (bawełna w misie) a następnie odwzorowałam go na drugiej, fioletowej.


Kiedy mamy już wykrojone (wycięte) dwie przystające części poduszki-fasolki wszywamy najpierw na górze zamek błyskawiczny (u mnie jakiś z odzysku) - pomiędzy jedną tkaniną a drugą. ("Góra" poduszki to u mnie miejsce zaznaczone na pierwszym zdjęciu czerwoną linią  z wymiarem 60 cm).

Po wszyciu zamka składamy obie części poduszki prawymi stronami do siebie i obszywamy dookoła ściegiem prostym. Na koniec zabezpieczamy brzegi na overlocku albo ściegiem overlockowym na zwykłej maszynie.






Jakie wypełnienie do poduszki do karmienia? Opcje są różne: kulki silikonowe, styropianowe, wypełnieni poliestrowe i piankowe. Ja użyłam wypełnienia silikonowego, który pozyskałam z niepotrzebnej poduszki, którą miałam w domu. Jest to wypełnienie w formie takich jakby większych strzępów wlókniny silikonowej, niestety nie są to kulki. Kulki moim zdaniem byłyby najbardziej odpowiednie, ponieważ da się je  ukształtować w dowolny kształt.

Gotowa, uszyta poduszka-rogal do karmienia i nie tylko:
Gotowa poszewka na poduszkę do karmienia z wszytym u góry zamkiem


DIY: poduszka do karmienia - po włożeniu wkładu

Poduszka może być oczywiście mniej lub bardziej nabita/twarda/puchata w zależności ile wkładu włożymy. Moja wyszła tak jak widać na zdjęciu powyżej:) Ramiona można ułożyć równolegle do siebie, albo złożyć do środka. Do końców poduszki można też wszyć ozdobne tasiemki, które będzie można potem związać, by uformować np. "gniazdko". Muszę przyznać, że samo szycie poszło migiem a z efektu jestem zadowolona:) Zobaczymy, jak poduszka-rogal sprawdzi się w praktyce:)

4 komentarze:

  1. Widze blog ciekawy, pozycje w google masz wysoką, tylko czemu go nie spieniężasz. Jest dobry sposób na wysoki zarobek na blogu, poszukaj sobie w google: jak zarobić na blogu drugą wypłatę

    OdpowiedzUsuń
  2. Pamiętam, jak zaczynałam karmić swoje dziecko. Zastanawiałam się, czy potrzebuję taką poduszeczkę. Później zrozumiałam, że to była konieczność!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie, nie cierpną ręce i nie trzeba kombinować z układaniem zwykłej poduszki :-)

      Usuń