Włoskie koronki
[Aktualizacja 09.05.2016 r.] Uszycie samodzielnie ładnego ubrania cieszy bardzo. Ale uszycie go z dobrej jakościowo tkaniny, która nie skurczy się, nie zblednie, nie spilinguje (nie zmechaci) cieszy o wiele bardziej:) Osobiście wolę odłożyć trochę więcej pieniędzy i zamiast akrylu czy poliestru kupić fajną bawełnę albo lepiej wełnę z jedwabiem, jedwab czy szlachetną koronkę.





Włoskie wełny i jedwabie


Wychodzę z założenia, że skoro poświęcam swój czas i energię, to nie chcę tych sił inwestować w szycie czegoś, co za chwilę nie będzie się nadawało do noszenia, w takie szycie dla szycia (aczkolwiek dla początkujących jest wskazane, żeby sobie poszyć raczej z tańszych tkanin, których nie będzie szkoda:)).  Dobra jakościowo tkanina starczy, że tak powiem, na dłużej i będzie pięknie wyglądać, więc wydatek się zdecydowanie opłaca. 







W Internecie, a więc miejscu, gdzie można podobno kupić wszystko, nie ma zbyt wielu sklepów, które oferują ciekawe tkaniny wysokiej jakości. Chciałabym jednać przybliżyć Wam te, na które trafiłam. W kilku już robiłam zakupy i jestem bardzo zadowolona. Zapraszam zatem do zapoznania się z moją listą sklepów z wysokiej jakości tkaninami (głównie angielskimi i włoskimi), w większości już robiłam zakupy lub kupuję regularnie, zatem mogę je śmiało polecić.


Tkaniny Italia, od niedawna Binassi (klik)- czyli bodaj mój ulubiony sklep, który w ofercie ma naprawdę piękne i szlachetne tkaniny. Konikiem tego sklepu są moim zdaniem wełny: wysokoskrętne z jedwabiem albo elastenem i kaszmiry. W ofercie są także piękne gipiury, bawełny i bardzo łaskawe w obróbce dzianiny portobello. No i jedwabie. Jedwabie... I żorżety i szyfony, krepy, satyny, do wyboru do koloru:) Świetne zdjęcia - jeszcze nie nacięłam się  jeśli chodzi o rzeczywisty kolor tkanin.
Co parę dni zaglądam na ich stronę zerkając, czy pojawiło się coś nowego;)

Lajtmar (klik) - kolejny rewelacyjny sklep, mój drugi faworyt. Duży wybór świetnej jakości tkanin włoskich. Od jakiegoś czasu w ofercie jest oryginalna wełna Chanel - niestety z zaporową ceną, ale nie tracę nadziei, że za jakiś czas będzie na nią jakaś promocja;)
Tutaj również kilka razy zamawiałam piękne, włoskie tkaniny (np. jedwab Armaniego!). W dodatku kiedyś otrzymałam calutkie naręcze próbek tkanin z ich numerami (wzornik) żebym mogła sobie obejrzeć tkaniny w domu. Bardzo miły gest.

Tesma (klik) - lubię ze względu na fajne ceny, bardzo fajny kontakt mailowy (sympatyczna obsługa) i bardzo częste promocje. Spory wybór tkanin różnego rodzaju.

La Bella, od niedawna izpol.pl (klik) - tutaj jeszcze nie zamawiałam. Sklep ma naprawdę spory wybór tkanin, ale moim zdaniem mało atrakcyjne zdjęcia odbierają tkaninom cały urok (tkaniny pokazywane są w sporym oddaleniu na manekinach). Nie wiem dlaczego, ale wydaje mi się, że prezentacja tkanin na tym dużo traci.

Orla 13 (klik)- sklep mający siedzibę w stolicy. Bardzo ciekawe tkaniny, jednak w sklepie online jest dość mały wybór. Plus za ładne zdjęcia. Jeszcze z tego sklepu nie zamawiałam, ale mam to w planach:) Aktualizacja - zamówiłam żakard na bluzkę i jestem zadowolona, dobra jakość, kolory jak na zdjęciach.

Natan (klik) - wybór ogromny, ale takiny wyglądają jakoś tak przeciętnie, 'poliestrowo' (również pod względem składu).  Nie wypowiadam się jednak kategorycznie, bo ze sklepu nie zamawiałam. Na plus: ceny i wspomniany ogromny wybór.

Klan and Son (klik) - czyli tkaniny garniturowe. Można tu zamówić przez firmowy sklep na Allegro. Kiedyś spodobała mi się jakaś tkanina w sklepie 'allegrowym' tej firmy. Wysłałam zapytanie czy tkanina jest eklastyczna czy nieelastyczna (kluczowy dla mnie parametr ze względu na krawieckie plany względem tej tkaniny) i nigdy nie otrzymałam odpowiedzi. No trudno. Tkaninę kupiłam gdzie indziej, a mianowicie w ...:

Szarmant (klik) - sklep dla gentlemanów. Piękne angielskie tkaniny (wełny) na garnitury i garsonki oraz niebanalne dodatki. Ceny dość wysokie ale tkaniny naprawdę dobrej jakości. Z ciekawostek: właściciel prowadzi bloga dla mężczyzn ceniących elegancję nie tylko w ubiorze. Ostrzegam - wciągający:) Zamówiłam w sklepie 2 tkaniny, do których mam tylko jedno zastrzeżenie: kolor prezentowany na stronie niestety słabo ma się do rzeczywistości, co jeszcze mi się nie zdarzyło, mimo, że jakościowe tkaniny zamawiam w 99% przez internet i kolor przeważnie jest bardzo zbliżony. Na dwie zamówione wełny obie okazały się mieć inny kolor niż na zdjęciach na stronie. Poza tym - nie mam zastrzeżeń.

***

Sklepów jest zatem kilka i na pewno każdy znalazłby coś dla siebie. A potem nic, tylko dosłownie zaszyć się w domu z maszyną...:)

Znacie może jeszcze jakieś inne sklepy online z włoskimi/angielskimi tkaninami?  Albo inne sklepy online z ciekawymi tkaninami? Chętnie poznam Wasze 'miejsca':)


Pozdrawiam wiosennie:)


1 komentarz:

  1. Z Natana kiedyś sporo tkanin kupowalam, ale jakoś się zniechęciłam. Trzeba za to przyznac, ze maja bardzo dobrze zrobiona stronę z galeriami.
    W Tesmie robiłam małe zakupy i materiały były na prawdę bardzo dobrej jakości.
    Często kupuje też na allegro i w sumie jak na razie nie było wtopy :)

    OdpowiedzUsuń