Po raz kolejny doceniłam zalety filcu, jego względną niekłopotliwość i łatwość obróbki. Tym razem pudełko z filcu powstało by pomieścić klocki. Wszystkie pięć boków pudełka z filcu zszyłam ręcznie, co nie było łatwe. Ostateczny efekt mi się podoba. Pudełko, jak się okazuje, pomieściło nie tylko Duplo, ale też synka, który koniecznie, koniecznie musiał w nim posiedzieć ;-)







Kosz z filcu - czego potrzebujemy:

  • filc (mój jest w kolorze szarym, grubość 4 mm)
  • gruba igła
  • włóczka
  • nożyczki
  • pisak samoznikający 
  • dziurkacz do filcu (opcjonalnie)


Po wyliczeniu, jakiej wielkości mają być moje pudła, by się zmieściły na regale przystąpiłam do wykrajania prostokątów z filcu. Moje pudło z filcu to prostopadłościan o wymiarach 25 x 30 x 35 cm. Aby ułatwić sobie przedziewanie włóczki planowałam porobić w filcu dziurki szczypcami do dziurkowania skóry (dziurkaczem obrotowym do skóry), ale mimo użycia całej siły i całego mojego sprytu - dziurki za nic nie chciały się zrobić. Teściowa, skądinąd bardzo łebska kobieta, poradziła, żebym do dziurkowania filcu użyła choćby gwoździa, ale nie miałam żadnego sensownego na stanie. Ani szydła. Nożyczkami raczej nie zrobiłabym równych dziurek. Co poradzić - przedziewałam włóczkę za pomocą samej igły.

Jak szyć filc?

Szycie filcu napotyka jedną trudność - jest nią grubość, mięsistość i pewna twardość tego materiału. Wbijanie w niego igły nie należało do najłatwiejszych. Kluczową kwestią było pozaznaczanie pisakiem punkcików, w które będę wbijać igłę by zszyć wszystkie krawędzie: co 2 cm. Chciałam, żeby na krawędziach pudełka widniały estetyczne "iksy", zatem najpierw "przeleciałam" krawędzie w jedną stronę tworząc ukośne linie, a potem "wracałam",  by linie się przecinały. Białe krzyżyki bardzo ładnie wyglądają na tle szarości filcu.

Szycie filcu



Szycie filcu - krzyżykowo, sposób prowadzenia igły



Na koniec uchwyty - tutaj poszłam na łatwiznę. Uplotłam z tej samej włóczki najprostsze warkoczyki i doszyłam włóczką do pudełka. Można oczywiście użyć ozdobnego sznurka albo wstążek.






Efekt końcowy poniżej :-)


2 komentarze:

  1. Bardzo fajny pomysł i swietne wykonanie. W takich filcowych pudełkach mozna ukryś sporo drobiazgów. Super. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jako organizery sprawdzają się świetnie :-)

      Usuń