Uszycie zajęło mi sporo czasu, jednak myślę, że warto było:)

Red dress ;)


Wykorzystałam czerwono-malinową tkaninę z Tkaniny-Italia, którą pokazywała w tym poście (klik) - 98% bawełna, 2% lycra/elastan (taka bawełna charakteryzuje się wyjątkowo niskim stopniem mechacenia, jest bardzo gładka w dotyku i ma subtelny połysk, ładnie odbija światło. Jest też odpowiednio lekko elastyczna.

Sporządziłam wykrój (Burda)  przerysowując wszystkie elementy sukienki. Trzeba było pokombinować, bo chciałam sukienkę z rękawkami do łokcia, a wybrany wykrój ich nie przewidywał, wyrysowąłam więc na oko swoje rękawki.


Wykrój sukienki
Elementy wykroju odrysowałam kredą na tkaninie:

Elementy sukienki- światło sztuczne, więc i kolory przekłamane ;)
Kroimy naszą bawełnę ('wycinamy' zaznaczone na materiale elementy):


Przód (dekolt)  będzie wyglądał inaczej niż wskazywałyby wykrojone elementy, ale na tym etapie nie wymysliłam jeszcze jak;)  Wykrój nie zawiera wykrojów, nie znoszę ich szyć, toteż dekolt wykańczam i ich pominięciem.
Zszywamy wszystkie trzy kawałki przodu.

Szycie szwów

Zszywamy wszystkie zaszewki, na tkaninie zaznaczone są w ten sposób:

Szycie zaszewek


Wszywamy zamek błyskawiczny zanim zszyjemy dwa kawałki tyłu sukienki.

Wszywanie zamka błyskawicznego

Szyjemy stopką do zamków błyskawicznych, jak najbliżej ząbków zamka.
Szycie zamka błyskawicznego
Pomogłam sobie fastrygą (biała, ręcznie przyszyta nitka, łącząca zamek z tkaniną - zapobiega przesuwaniu).
Po przyszyciu zamka, składamy tył prawą stroną do środka i szyjemy jakby przedłużenie zamka, czyli de facto tworzymy szew na wysokości pupy i ud. Kończymy szycie szwu tyłu gdzieś na wysokości połowy ud i zostawiamy. Tu szyjemy rozporek.
 
Zszywamy szwy ramion. Zszywamy szwy boczne.

Jak wszyć, uszyć rękaw:

Teraz zabieramy się za szycie nieszczęsnych rękawów;) Wskazówka z książki 'Proste i modne szycie' (klik).

Szycie rękawa
Rękawy trzeba przymarszczyć (zmarszczyć) w górnej części przed wszyciem do sukienki. Tu wskazówka z mojej instrukcji obsługi do maszyny Elna 2300:

Marszczenie






Szyjemy zatem dwa równoległe rzędy szwów:



A gotowty rękaw wygląda tak:




Po zmarszczeniu upinamy rękaw do pach i ramion - wszywamy. Wykańczamy nasze 'mankiety'. Ja obrębiłam tkaninę gęstym zygzakiem i zagięłam pod spód.

Przypinamy rękaw do pach
Wykańczamy dekolt. Ja nie szyłam podkroju (unikam jak mogę, poza tym miałam za mało tkaniny) więc obrębiłam wycięty w kwadrat dekolt zygzakiem (ścieg owerlockowy) i zagięłam do środka. Ostatecznie wyglądał tak:



Na koniec (Ha! Po ilu godzinach pracy:D) wykańczamy sam dół sukienki. Ja całość obrzuciłam zygzakiem (tu mi pomogła naprawdę świetna stopka Eti do ściegu zygzakowego, owerlocka) i również zagięłam pod spód, upięłam szpilkami i 'przejechałam' wzdłuż ściegiem prostym.

Efekt? Moja czerwona sukienka z elastycznej bawełny:

Sukienka z bawełny







Pencil dress

13 komentarzy:

  1. Piękna sukienka Ci wyszła, masz talent :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaka cudna ! Super krój i kolor :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Mi również i krój i kolor się podobają, bardzo uniwersalne:)

      Usuń
  3. Ojj jak pięknie ! Bardzo twarzowy kolor i super krój sukienki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pewnie, że było warto, cudnie Ci w tym kolorze

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękna sukienka. Dziękuję za wskazówki. A który to wykrój Burdy? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) To zmodyfikowany model 109 z Burdy 5/2010:)

      Usuń
  6. Nie ma to jak czarwona sukienka! Wyszła ślicznie

    OdpowiedzUsuń