Wyszukiwanie w sieci nowych sklepów oferujących wysokiej jakości tkaniny i dzianiny to jedno z moich ulubionych zajęć, kiedy tylko mam chwilę i wenę (a już zwłaszcza jakiś zaskórniaczek, który tylko na to czyha:-)) W przypadku dobrych włoskich czy angielskich tkanin bez domieszek poliestru wiem dokładnie, za co płacę (czego nie mogę powiedzieć o ubraniach ze sklepów sieciowych, gdzie trudno znaleźć ubranie nieskażone włóknami syntetycznymi) i jakoś łatwiej mi wtedy przełknąć cenę. Myślę, że post przyda się wszystkim szyjącym a także osobom chcącym dać krawcowi do uszycia porządne ubranie (które przetrwa lata w dobrej formie i przy odpowiedniej pielęgnacji będzie dłuuuugo cieszyć oko i ciało) i szukają miejsca w sieci, dzięki któremu marzenie o dobrej tkaninie może się urzeczywistnić. A zatem - gdzie kupić dobrej jakości tkaniny? Skąd brać luksusowe alpaki, mięciuteńkie kaszmiry, boskie jedwabie, pięknie tkane chanelki czy dzianinę, która się nie zmechaci? Gdzie warto wydać pieniądze, by naprawdę być zadowolonym?


Niech ten post będzie aktualizacją tego posta o internetowych sklepach z dobrej jakości tkaninami włoskimi (klik). Na początek sklepy, w których zamawiam regularnie lub przynajmniej raz:

Paul Silk - (klik) - rewelacyjnej jakości jedwabie! Ostatnio więcej szyję jedwabiu (już się go nie boję kroić ;-)) i jeśli potrzebuję cudownie mięsistej satyny czy magicznie układającej się pod palcami krepy w wielu wspaniałych, gładkich kolorach - uderzam tu jak w dym. To mój sklep nr 1. jeśli chodzi o zakup jedwabi. Bardzo Wam polecam - zakupy tu to pewnik!

Magazyn Tkanin (klik) - tu zamówiłam łącznie 2-3 razy - ogrom asortymentu aż zapiera dech. Zamówiłam tu rewelacyjną chanelkę oraz miętowo-szarą jedwabną krepę. Jakiś czas później kupiłam jeszcze kryjący jedwab z kroplą elastanu na podszewkę. Fajny, bo jest lekki, nie obciąża ubrania, a naprawdę nie widać spod niego szwów. Bardzo dobrej jakości tkaniny sprawiły, że na pewno tu jeszcze będę zamawiać.

KEY FABRICS (klik) - piękne tkaniny włoskie, w tym wiele sygnowanych - wełny, kaszmiry, jedwabie, bawełna, wiskoza. Często fajne promocje czy kody rabatowe. Bardzo mi się podoba sposób prowadzenia konta na Instagramie - pokazywane są tkaniny odwinięte z beli - jak się układają, jak odbijają światło, jak duży jest wzór, czy tkanina jest z tych przezroczystych czy gęsto tkanych. Ładne zdjęcia produktowe.

Florentine (klik) Bardzo przejrzysta strona, spory wybór tkanin, jest też sklep stacjonarny w Warszawie. Co wyróżnia ten sklep: jest naprawdę dużo tkanin sygnowanych nazwiskami znanych projektantów, jak Hugo Boss, Dolce & Gabbana czy Roberto Cavalli. Ceny jak na sklepy warszawskie i sklepy internetowe przy tej jakości tkanin są naprawdę dobre! I chyba największy plus - przesympatyczny kontakt mailowy z obsługą sklepu. Tutaj zamówiłam póki co jedną tkaninę (chanelkę). Jej jakość jest pierwszorzędna! Ponadto zdjęcie na stronie idealnie oddawało jej kolory. Od siebie naprawdę polecam ten sklep, zaglądam regularnie i na pewno będę zamawiać stąd cudności.

Binassi (klik) - (kiedyś: Tkaniny Italia) - to było moje pierwsze odkrycie jeśli chodzi o naprawdę porządne tkaniny. Podobał mi się duży wybór zwłaszcza tkanin wełnianych (cudne płaszczówki!), dzianin Portobello i Portofino i różnych rodzajów jedwabi. Mam z tego sklepu wiele przepięknych tkanin nie do zajechania :-) Jednak kilka lat już stąd nic nie zamawiałam. Mam trochę  wrażenie, że właściciele skupiają się bardziej na sklepie stacjonarnym w Warszawie, bo oferta na stronie bardzo rzadko jest wzbogacana w nowości, a jak kiedyś chciałam zamówić tkaninę, którą dłuuugo widziałam na stronie, to otrzymałam informację, że jej niestety nie ma. Może kiedyś uda mi się dotrzeć do sklepu stacjonarnego, gdzie zdaje się wybór jest większy.



Najko (klik) - tutaj kupiłam wspaniałe wełniane krepy doppio (wełnianą podwójną krepę) w bardzo kobiecym kolorze fiołkowego różu i stonowanej beżowej szarości, zielonomodrą wełnę kostiumową Versace i jeszcze kawałek beżowo-popielatej wełny kostiumowej. Oraz kilka wełen na sukienki. W sklepie są również takie rarytasy jak wełniana gipiura, hafty 3D na tiulu czy tkaniny sygnowane. Brakuje mi tylko podszewek jedwabnych. Do tego bardzo życzliwa i dbająca o klienta obsługa. No i popatrzcie, jak ozdobnie Najko pakuje zamówienie!




Lajtmar (klik) - Niestety zamknięty na stałe. Szkoda :-( Ten sklep również kojarzył mi się głównie z jedwabiem i tkaninami wełnianymi. Tutaj upolowałam m.in. jedwab Armaniego, kiedyś do zamówienia otrzymałam całą torebkę próbek tkanin. Zdjęcia oddawały rzeczywiste kolory tkanin.

Tesma (klik) - przede wszystkim: przesympatyczna obsługa. Duży wybór tkanin, od A do Z. Są bardziej i mniej luksusowe, dla każdego coś miłego w każdym zakresie cenowym. W dodatku sklep bardzo często organizuje różne promocje, warto zapisać się na newsletter.

Orla 13/Manufaktura tkanin (klik) - sklep internetowy ma niestety mniejszy wybór niż stacjonarny w Warszawie, niemniej i tu można wyszukać perełki. Zamówiłam stąd elegancki biało-czarny żakard. Tkanina jest dobrej jakości.

Manufaktura Tkanin (klik) -  oooooch, kupiłabym od nich pół sklepu! Dobra, cały. I wszystkie satyny jedwabne... Wspaniała jakość, ładne zdjęcia materiałów. Można zamówić próbki tych cudności albo w komentarzu do zamówienia napisać prośbę o próbkę. Niestety kończy się to nowymi chciejstwami... ;-)  Na chwilę obecną (2021 r.) tu kupuję najczęściej.  Mam stąd  dwa rodzaje grubszej wełny z cudną fakturą (krepa),  wysokoskrętne cool wool i bardzo przyjemną wełnę na dwie marynarki - w tym wełnę Agnona - Flanela wełniana z elastanem - co to jest za cudo! Żakiety z tej wełny w sklepie kosztują po 6 tysięcy złotych. Naprawdę cudowne tkaniny, których krojenie to prawdziwa uczta dla zmysłów! 

* * *

Sklepy oferujące tkaniny wysokiej jakości, z których jeszcze nie miałam okazji niczego zamówić, ale chwalą je inne szyjące osoby:

Sklep bławatny (klik)
Izpol (klik) - zobaczcie, jaką mają fantastyczna stronę internetową i świetną, szczegółową wyszukiwarkę! Do tego obsługa sklepu jest przemiła!!!
Odonati (klik)
Bemax (klik) - są zalecenia dot. prania, świetnie:)
Natan (klik)
Principi (klik)


Jeśli miałyście okazję zamawiać z któregoś ze wskazanych sklepów albo znacie jeszcze inne, proszę podzielcie się wrażeniami. Może razem odkryjemy jeszcze jakieś miejsca z porządnymi tkaninami na lata:)

26 komentarzy:

  1. Super spis :) bardzo mi pomógł, przynajmniej dokonałam właściwych, zakupowych wyborów ;) Pozdrawiam z Torunia Na Skarpie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super:-) Cieszę się, że podsunęłam dobry trop :-)

      Usuń
  2. Cześć,
    Sporej części z tych sklepów nie znałam. Bardzo dziękuję za polecenie, jak będę szukać nowych materiałów, to na pewno z niej skorzystam.

    A z innej beczki - czy masz może bloglovin? Bo tak śledzę blogi i bardzo chciałabym być na bieżąco z tym co piszesz.
    Pozdrawiam,
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, cieszę się, że post się przydał.
      Co do Bloglovin' - już się tam "dodałam", tak że zapraszam :-)

      Usuń
    2. Ekstra! Jestem Twoim pierwszym "followersem" :D
      Pozdrawiam,
      Kasia

      Usuń
  3. Niestety sklep binassi rozczarował . Otrzymałam nierówno ucięty kupon materiału. Za wysoką cenę oczekuje się starannego dbania o klienta . Pomijam fakt dwukrotnego dzwonienia i zapytań kiedy przyjdzie przesyłają albo zwrot pieniędzy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Chodziło o przesyłkę. Przepraszam za błąd.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, szkoda, mam nadzieję, że następnym razem wszystko pójdzie książkowo! :-)

      Usuń
  5. Jest wiele dobrych sklepów z tkaninami i każdy może mieć własne wyjątkowe wzory. Warto porównywać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda. Zwłaszcza, że oglądanie tkanin może być bardzo relaksującym zajęciem ;-)

      Usuń
  6. Kupiłam niedawno tkaninę z Sklepu Bławatnego, jestem bardzo zadowolona. Kupiłam ostatni kawałek 2,5m i niestety na końcu było krzywo na kilka centymetrów, ale myślę, że należy się tego spodziewać przy ostatnich kawałkach, więc generalnie jestem zadowolona. Pozdrawiam z Wrocławia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sklep Bławatny ma cudne zdjęcia tkanin. Ślinię się do ich wełen typu cool wool. Jeszcze nic u nich nie zamawiałam. Jeszcze! :-))

      Usuń
  7. Witam, w binassi dwa razy kupowałam i się zraziłam, mimo bogatej oferty sklep internetowy pozostawia wiele do życzenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio tam zamawiałam chyba 3 lata temu, ale widzę, że strona sklepu jest słabo aktualizowana, więc może skupiają się raczej na sklepie stacjonarnym...

      Usuń
  8. Polecam supertkaniny, jak zamówiłam materiał , który nie został zdjęty że stanu zadzwoniła obsługa z zapytaniem o zamianę na inny z nowej partii dostawy i czy kolor jest odpowiedni. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z Supertkaniny.pl nic nie miałam, składy nie do końca mnie przekonują, ale widzę, że mają fajne wełny płaszczowe i podają gramaturę tkanin:-) Fajnie, że obsługa ma nastawienie proklienckie i stara się zadowolić klienta! :-)

      Usuń
  9. Niektóre bardzo drogie sklepy szyją z bardzo słabych materiałów niestety

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ślicznie dziękuję Ci za ten artykuł - jestem pewna, że przyda się on wielu osobom poszukującym jakościowych tkanin.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, mam taką nadzieję, że spis się przyda! :-)

      Usuń
  12. To miło, że wyjawiłaś sprawdzone sklepy - nie trzeba poszukiwać ich na własną rękę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, mam nadzieję, że takie szczere rekomendacje się przydadzą :-)

      Usuń
  13. Od niedawna tam pracuje, pozwoliłem sobie wkleić link do KEY Fabrics. Sklep tkanin włoskich w Warszawie. Polecam coś zamówić na próbę ;)

    OdpowiedzUsuń